Eerste ronde
Ik stel mijn vraag via Internet op vraag stellen van NS klantenservice.Daarbij moet je het nummer van je OV chipkaart invoeren en je naam, geslacht, adres, geboortedatum, email adres, enz. (Alleen de kleur van mijn ogen en het jaarinkomen hoeven ze niet te weten.) Na invullen en verzenden krijg je direct een emailtje ter bevestiging van ontvangst en ongeveer een werkdag later (best wel snel dus) een meer inhoudelijk antwoord. Dat inhoudelijke antwoord valt nogal tegen:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas kan ik niet inhoudelijk op uw e-mail ingaan, omdat er gegevens ontbreken. U kunt uw naam en adresgegevens aan ons doorgeven via een reactie op deze mail. Uw e-mail wordt beantwoord zodra wij uw gegevens hebben ontvangen. Ik wil u verzoeken om bij uw reactie het volgende referentienummer te vermelden: 25684786 Met vriendelijke groet, NS KlantenserviceJe gelooft je ogen niet. Niet alleen hebben ze die gegevens helemaal niet nodig om de vraag te beantwoorden, maar ik heb ze al met de vraag verstrekt.
Maar goed; ik ben niet te beroerd om ze die gegevens nogmaals te sturen.
Tweede ronde
Nu komt er een complicatie. Ik heb mijn eigen Internet domein (buttonius.com) en daarop kan ik eindeloos email adressen aanmaken. Zodoende kan ik elk bedrijf dat mij wil emailen die email naar een specifiek adres laten sturen. Zo'n email adres vul ik dus ook in als ik bij NS informatie vraag. Als ik met mijn email programma op ontvangen email reageer komt in het uitgaande bericht als afzender mijn email adres bij de TU Delft. Om dat te veranderen moet ik de email configuratie gaan verbouwen en daar heb ik niet zo'n trek in. Als NS vervolgens weer reageert mag dat wat mij betreft ook wel naar dat TU email adres...Bij NS werkt dat anders. Ik krijg maar liefst twee automatische reacties. De eerste was
De incidentwijziging die u onlangs aangaf, was afkomstig van een e-mailadres dat niet bij het incident hoort. Ter beveiliging van de gegevens kunnen wij het incident niet bijwerken met dit e-mailadres. Als u de eigenaar van het incident bent en uw e-mailadres is gewijzigd of als u het incident wilt kunnen bewerken via deze e-mailaccount, wijzigt u de contactgegevens via de volgende koppeling en dient u uw verzoek opnieuw in. http://ns.custhelp.com/app/account/profileAls ik naar de genoemde site ga krijg ik een web pagina met
Fatale fout Toegang geweigerd Reden: Adres van client is niet geautoriseerd.Daar kom ik dus niet verder.
De tweede automatische reactie (die 1 seconde na de eerste binnenkwam) is een bericht dat het email adres waar mijn reply naar toe ging fout is.
This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. vraagantwoord@ns.nlEerst een email dat mijn reactie niet verwerkt kon worden, dan eentje waarin staat dat ie niet bezorgd kon worden. Hier klopt iets niet. Make up your mind guys!
Derde ronde
Ik maak gewoon een nieuw verzoek en deze keer zet ik mijn naam en adres onder de vraag. Enkele minuten later is de gebruikelijke bevestiging van ontvangst binnen en de eerstvolgende werkdag ook het inhoudelijke antwoord:Wanneer uw contractjaar afloopt, op 30-12-2011, zal deze automatisch verlengd worden. Mocht u geen verlenging willen, kunt u het contract 1 maand van te voren opzeggen. Zonder opzegging blijft het contract doorlopen onder de bestaande Voorwaarden.Prima! Exact wat ik wilde weten. Jammer dat 't zo moelijk ging.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten